Alweer een week onderweg - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Alweer een week onderweg - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Alweer een week onderweg

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

24 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

Weer even een update van onze reis. De derde dag hadden we een inzakker, dus hadden we gerust op onze kamer en dus niet zo veel bijzonders gedaan.

Maandag kwam Rita ons op halen, dus moesten we vroeg opstaan om onze tassen in te pakken, te ontbijten en uit te checken. Toen Rita ons kwam ophalen met haar vriendin zijn we eerst naar Rita haar huis gereden om onze spullen daar te brengen. En vervolgens hebben we koffie gedronken bij een cafeetje aan t strand. Een heel schattig cafeetje met een tropisch thema, wat ook past bij het weer hier. Later hebben we ons omgekleed om vervolgens even naar het strand te gaan (Holloways Beach). Het is een heel mooi en stil strand, alleen is het water hier niet zo helder. Het was wel te merken dat de zon veel feller is hier dan in Nederland want we hebben in de schaduw gezeten en misschien even in de zon en we zijn alsnog gekleurd/verbrand.

De volgende ochtend werden we wakker met allemaal bulten op onze benen, waarschijnlijk door de zandvlooien op het strand. Daarna hebben we lekker pannekoeken gegeten als ontbijt (veel beter dan het gratis ontbijt in het hostel) en zijn we richting Kuranda gereden. Daar hadden even rondgelopen op de markt en hebben we even wat gedronken. Daarna gingen we walibi’s voeren (de kangoeroe’s hadden geen honger) en koala’s knuffelen. Dat was heel leuk om te doen!!

Het is ons wel al opgevallen dat het hier inderdaad veel duurder is dan in Nederland, vooral met boodschappen doen is dat opgevallen. Soms zijn die prijzen echt belachelijk! Zo betaal je voor twee kipfilets zo’n $12 en voor een klein pakje Boursin vragen ze hier $6.

Woensdag hebben we even een rustdag gehouden. Wel hebben we in de avond een yoga les van Rita gevolgd, wat heel leuk was. Verder hebben we deze week nog meer leuke dingen gepland namelijk: donderdag en vrijdag naar Cape Tribulation, zaterdag naar de markt in Cairns en maandag gaan we met Rita en Rosie (haar vriendin) duiken in Port Douglas. Dus dat zijn leuke dingen om naar uit te kijken ☺

Liefs van Mandy en Stefanie uit het tropische Cairns!

• 24 Oktober 2012 - 14:21

Mandy En Stefanie De Wit:

Binnenkort zullen we meer foto's uploaden!!

• 24 Oktober 2012 - 15:10

Angelique:

Hee Liefies!

Leuk al die verhalen! We hebben veel mail contact, maar ik dacht het is ook wel leuk om hier even op te reageren. Ik hoop dat de bulten snel we gaan. Geniet van alles en pas op elkaar! Liefs en we mailen!!
    XXXXXXXXX

• 24 Oktober 2012 - 19:34

Hans De Wit:

hoi moppies hier een bericht van je vader let op alleen gedaan daar schrikken jullie van he maar ik vind het wel leuk hadden jullie geen vlooien mepper bij je ps een beetjte dom maar dat weet je voor de volgende keer en er loopt daar een hoop wild rond dat is veel goedkoper dan kip uit de winkel en nog lekkerder ook of een hengeltje voor een lekker vers visje nou moppies goed smeren voor de zon tot later maar weer allemaal de groetjes en de kusjes van je vader XXXXXXXXXXXXXXXXX

• 24 Oktober 2012 - 20:31

Jose Fokker:

Hoi meiden,
    Leuk om jullie zo te volgen!!
    Blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie hoor
    Zo heerlijk , lekker lang onbezorgd op reis !!
    Veel plezier en doe voorzichtig. X
    Bertie en Jose

• 25 Oktober 2012 - 14:44

Jeanette:

Hoi Meiden,
    Was zo nieuwsgierig naar jullie reis! En jullie stonden bovenaan op google... Dus snel gevonden en zo leuk om dit te lezen! Geniet ervan en @ uhm Hans , zwemmen daar niet die witte haaien? ;-) Geef mijn zus een dikke knuffel van mij en mijn moeder(tante Hennie). Had net jullie verhaal naar haar opgelezen!
    Heerlijke temperatuur en prachtige foto's, wat wil je nog meer? Groetjes & XXX-en van ons!

• 25 Oktober 2012 - 15:47

Rob En Wil:

Hallo dames,

Jullie zitten er warmer bij dan wij hier in Nederland het wordt hier alleen maar kouder en volgende week gaat het hier ook nog eens zo'n 4-5 graden vriezen.
    Leuk wat jullie allemaal gaan ondernemen en doe Rita vooral de hartelijke groeten van ons.
    We blijven jullie volgen!
    Groet en liefs.

• 27 Oktober 2012 - 21:20

Oma De Wit:

Hallo Mandy en Stefanie,

Leuk dat ik de berichten hier zo kan lezen.
    Fijn dat jullie zo goed aangekomen zijn bij Rita. Ik krijg de berichtjes te lezen van je ouders in een mooi mapje. Heel leuk dat ik op de hoogte blijf hoe het met jullie gaat. Zoals ik gelezen heb hebben jullie het erg naar jullie zin.
    Oma maakt het goed en heeft nu een nieuwe telefoon gekregen. Marco en Tim hebben mij geholpen om dit bericht te versturen.
    Pascalle was vandaag bij mij en we hebben leuke kerstkaarten gemaakt. Het was erg gezellig.
    Heel veel liefs en de groetjes van oma de Wit!

• 29 Oktober 2012 - 16:37

Chantal:

Leuk hoor meiden. Waarschijnlijk was het zo´n lekker rustig strandje vanwege de zandvlooien. En dat het zo duur is daar, had ik inderdaad al begrepen. Geld gaat er dan wel snel doorheen.

Veel plezier nog.