Het eerste bericht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Het eerste bericht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Het eerste bericht

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

20 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Hoi Allemaal,

Even een berichtje vanuit het zonnige Cairns, het is zo’n 30 graden maar het waait af en toe wel dus zo voelt het niet (wel als de wind niet waait).

Na een zware 10 uur durende vlucht met weinig slaap kwamen we om 7.30 uur aan in HongKong. Vanaf de luchthaven gingen we met de trein en een bus naar ons daghotel in Kowloon. Het was geen 5-sterrrenhotel maar prima om nog even te slapen en te douchen. Daarna hebben we aan de receptioniste gevraagd waar we het best konden kijken voor een laptop, ze wees ons naar het ‘Golden computer centre’. Dus zijn we naar de metro gelopen en kwamen we weer in een ander deel van HongKong namelijk Sham Shui Po. Het golden computer centre is echt mega groot en verkoopt vanalles op het gebied van computers, games en tv’s. Uiteindelijk hebben we daar onze laptop gekocht. Maar verder was dat gebied van HongKong niet zo bijzonder; vooral veel hoge, vieze gebouwen en een rare lucht door de kruiden die ze gebruiken voor het eten. Ook was er nog een markt in deze wijk, jammer genoeg was het niet zo’n leuke makt. Ze verkochten voornamelijk kinder/babykleding en huishoudelijke producten. Daarna zijn we nog naar HongKong Central gegaan met de metro, dit was al heel anders. Het was schoner en de gebouwen waren moderner en vooral veel dure/luxe/mooie winkels ipv goedekopere boutiekjes.

En daarna zat onze dag in HongKong erop en vlogen we vanaf HongKong richting Brisbane om vervolgens weer over te stappen naar het vliegtuig richting Cairns. Ook deze vluchten duurden in totaal tien uur en was dus erg vermoeiend. Gelukkig konden we nu allebei beter slapen in het vliegtuig en was er geen enorm tijdsverschil meer. Op het vliegveld zouden we opgehaald worden door mensen van het Woodduck hostel (was geregeld door de organisatie waarmee we vlogen en daar overnachten we dan voor drie dagen), maar dat was schijnbaar niet de bedoeling want uiteeindelijk bleek dat we zelf met de shuttle bus moesten en zij zouden dat betalen. Dus hadden we nog een tijd zitten wachten op het vliegveld voor niets.
Wat ook heel vervelend was: onze pinpassen werken hier niet/nauwelijks, dus we hadden geen cash om de chauffeur te betalen. Gelukkig had een ander meisje in de bus(die ook bij het woodduck hostel overnacht) het voor ons betaalt. Uiteindelijk waren we dus bij het hostel aangekomen en konden we ons even opfrissen. Daarna heeft iemand, die ook bij de organisatie hoort, ons het een en ander uitgelegd en de belangrijke plekken in Cairns vertelt.

Daarna zijn we nog even naar ‘The Esplande’ gelopen, een soort boulevard. En hebben we bij een soort snackbar fish and chips gegeten, langs die boulevard. Wat wel weer eens lekker was na twee dagen vliegtuigmaaltijden (wat overigens wel lekker was maar soms is gewoon patat ook lekker haha). Maar ipv kroketten en frikandellen wat we in NL hebben, had deze snackbar vooral veel in combinatie met vis en je kan zelf kiezen hoe je het wilt hebben: grilled of buttered. Verder hebben we niet veel gedaan die dag en zijn we vroeg naar bed gegaan om uit te rusten van de lange vliegtuigreizen.

De volgende dag werden we wakker gemaakt omdat ze wilden weten of we nog langer wilden blijven dus dat was niet relaxed wakker worden haha. Verder hadden we vandaag het centrum van Cairns verkend en nog even wat uitgerust. Ook hebben nog wat verder aan ons reisplan gewerkt en gekeken wat nog meer te doen is in Cairns (wat niet echt veel is, het is vooral het duiken en voor de rest is er meer te beleven in de omgeving van Cairns).

Waar we ook aan moeten wennen is dat de mensen hier links rijden, dus met oversteken moet je vooral op de andere kant letten dan dat je gewend bent. Nog wel eens verwarrend als we moeten oversteken!! Verder zijn de wegen hier heel ruim/groot en rijden de mensen in trucks (voornamelijk Ford) of luxe auto’s (voornamelijk mercedes).

Dit is de update voor nu, we laten binnenkort nog wel wat van ons horen!

Liefs Mandy en Stefanie

• 20 Oktober 2012 - 13:39

Oma De Hollander En Mama:

Goed uitkijken met oversteken zegt oma! Leuk meiden dit berichtje.
    Wij hebben jullie vanochtend (NL tijd) al uitvoerig gesproken dus zijn al op de hoogte.

Groetjes van Oma de Hollander en mamma

• 20 Oktober 2012 - 22:57

Jessica:

Hoi meiden, Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Leuk om jullie reis verslag te lezen, we blijven jullie volgen. Veel plezier en een dikke kus van Chun ,Jin, Janine en Klaas

• 21 Oktober 2012 - 09:25

Natascha Huijting:

Hey meiden van de Wit,
    Kreeg de website van jullie vader. Ik ga jullie zeker volgen de komende zes maanden. Heel veel plezier daar in down under! En ik wacht met smart op jullie verhalen =)
    Groetjes Natascha

• 21 Oktober 2012 - 15:10

Wil En Rob:

Hi dames,

Leuk om jullie te volgen vooral als jullie bij Rita zijn, is tenslotte onze nicht, verder heel veel plezier en hou ons op de hoogte.

• 21 Oktober 2012 - 15:19

Martha:

Hi Mandy & Stefanie,
    Veel plezier en doe Rita de hartelijke groeten!
    Liefs, Martha

• 22 Oktober 2012 - 09:38

Reini:

He dames :) Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, wat een lange reis zeg! Leuk om jullie zo te kunnen volgen, dat ga ik dus ook doen. Fijne tijd nog in Cairns en alvast veel plezier bij het volgende deel van jullie reis :)

• 22 Oktober 2012 - 10:00

Pascalle:

Heeee, nu zijn jullie zeker wel erg uitgeput! maar jullie kunnen wel lekker uitslapen toch? :)
    en hoe was de film? daar waren jullie gister ofzo toch heen geweest? toen lagen wij te slapen hahah

mis jullieeee

• 22 Oktober 2012 - 10:01

oeeppss hij liep vast dus nu 2x sorryyyy xx

• 22 Oktober 2012 - 12:09

Nelly De Boer:

gelukkig veilig aangekomen. heel erg veel plezier we houden jullie reisverlslag in de gaten.
    ik heb nog een nieuwtje , jochum en tessel wonen samen in het huisje wat van van olga en bettie fokker is geweest, naast het huis waar jullie oma heeft gewoond. het is tijdelijk want het is antikraak.
    liefs en groetjes nelly en henk.

• 22 Oktober 2012 - 13:10

Henny:

hoi meiden,
    fijn dat jullie na zo'n lange reis veilig zijn aangekomen, stoer dat jullie zo'n avontuur aangaan zeg, ik wens jullie een te gekke tijd met veel leuke ervaringen en zal jullie blog ook volgen.
    heel veel plezier, liefs van Reini's moeder:)

• 02 November 2012 - 09:44

Manou, Karima En Elaine:

Heeeei,

We hopen dat het daar erg leuk is!

Xoxo de vriendinnetjes van Pascalle
    p.s Pascalle mist jullie heel erg!

• 14 November 2012 - 20:59

Roos:

Hallo meiden,

Ik heb jullie verhalen gelezen, heel erg leuk allemaal.
    Mooie foto's ook. Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin daar.
    Bart had nog twee keer gebeld, 1 keer naar ons en een keer naar oma de wit.
    Hij zou het erg leuk vinden als jullie nog naar hem toe komen.
    Zijn jullie nog van plan om die kant op te gaan?
    Groetjes en nog veel plezier
    Roos en Alfred.