Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Sydney!!

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

13 Januari 2013 | Australië, Sydney

G´day allemaal,

Ten eerste willen we iedereen nog een heel gelukkig nieuwjaar wensen (beter laat dan nooit ;) ) Na een korte stilte volgt hier weer een update van onze reis, enjoy!

Zondag (16-12-12) zijn we naar de vuurtoren gelopen van Byron Bay. De wandelroute begint op het strand en dan loop je ook op het zuidelijkste punt van Australië. Het was een mooie wandelroute langs de kustlijn, maar het was best zwaar omdat het redelijk warm was die dag. Nadat we naar de vuurtoren waren geweest, zijn we weer teruggelopen naar het hostel voor avond eten. Later die avond hebben we eerst wat gedronken op het strand met een meisje van stefanie dr kamer. En later hadden we nog afgesproken met nog twee andere meisjes uit ons hostel en zijn we nog uit geweest.

Maandag (17-12-12) zijn we naar het strand geweest en hebben we daar gerelaxed. Maar het was te warm om echt lang op het strand te blijven dus hebben we nog een rondje door Byron bay gelopen. In de avond hadden we afgesproken met nog wat andere nederlanders om uit te gaan, alleen waren de clubs en bars heel rustig. Dus uiteindelijk hadden we het niet zo laat gemaakt.

Dinsdag (18-12-12) zijn we voor de verandering maar weer eerst naar het strand geweest haha. Omdat er verder in Byron Bay niet echt iets te doen is, bestonden onze dagen vooral uit: naar het strand gaan en feesten. Dus in de avond hadden we met iemand afgesproken om eerst een ijsje te gaan eten. Wat echt super lekker ijs was en voor australische begrippen niet zo duur (5 dollar voor 2 enorme bollen ijs). Daarna hebben we eerst nog wat gedronken bij het strand en zijn we daarna nog langs wat clubs gegaan maar op een gegeven moment regenden het super hard! En we hadden niet zo veel zin om helemaal doorweekt in de clubs aan te komen dus hadden we maar een taxi naar ons hostel teruggenomen. Wat wel een minder einde was aan de avond, omdat het onze laatste avond was hier in Byron!

Woensdag (19-12-12) moesten we uitchecken voor 9u maar onze bus vertrok pas om 21u. Dus moesten we eigenlijk een hele dag wachten. Gelukkig hebben ze een luggage storage dus konden we onze tassen daar kwijt. Dus zijn we nog naar het strand geweest en daar kwamen we 4 belgische jongens tegen die we die dag ervoor ook hadden gezien. Toen kwamen we er achter dat twee daarvan in het nationale belgische hockeyteam spelen en dat ze daarom ook in Australië waren. Later die avond hebben we nog een ijsje gehaald in het centrum en zijn we om 21u vertrokken met de bus richting Sydney!

Donderdag (20-12-12) zijn we na een vermoeiende busreis van 13 uur eindelijk aangekomen in Sydney! Met twee andere mensen uit onze bus zijn we met de trein richting ons hostel gegaan (de afstanden in Sydney zijn zo veel groter (er wonen 4,5 miljoen mensen in Sydney) en we waren niet van plan om een half uur of meer te gaan lopen met onze backpack). Nadat we waren ingechecked, hadden gelunched, boodschappen hadden gedaan en even hadden gesocialised met mensen in het hostel. Hadden we in de avond afgesproken met een meisje die we hadden ontmoet op fraser island. Zij had gehoord van iemand dat je zeker naar de ivy bar moest gaan. En omdat het haar laatste avond was zijn we met haar meegegaan. Uiteindelijk hadden we een super leuke avond gehad!

Vrijdag (21-12-12) hadden we onze eerste guided dat werd georganiseerd door het hostel dus moesten we weer vroeg op. Met de guided walk zijn we door de botanische tuinen richting het beroemde Opera House gelopen en vanaf daar kon je ook de Harbour Bridge zien. Daarna hadden we gelunched in het centrum en zijn de door de Rocks (de oudste wijk van Sydney) naar de brug toegelopen. Daar zijn we op de Pylon van de brug geweest en hadden we een heel mooi uitzicht over de skyline van Sydney. Je had ook de mogelijkheid om de brug te beklimmen, maar dat kost 200 dollar en dan mag je niet eens je camera meenemen! Later die avond hadden we de welcome´s party van ons hostel om kennis te maken met iedereen die de twee weken (met kerst en new years eve) in het hostel verbleven.

Zaterdag (22-12-12) zijn we met twee andere Nederlandse meisjes naar Bondi Beach geweest en hebben we daar lekker op het strand gelegen.Later op de dag hadden we met andere mensen die we al eerder hadden ontmoet afgesproken bij de Opera Bar (restaurant bij het Opera House) om daar wat te eten en te drinken. En in de avond hadden we in een Irish Pub wat gedronken met vrienden uit het hostel.

Zondag (23-12-12) hadden we weer een guided walk van ons hostel. Dit keer gingen we naar Watsons Bay met de ferry. Vanaf het strand had je een heel mooi uitzicht over de skyline van Sydney, heel mooi!! Later zijn we naar ‘the Gap’ gelopen, een grote klif. Vanaf daar zijn we langs de klif gelopen, uiteindelijk helemaal naar beneden, het was een hele mooie wandeltocht! In de avond hadden we wat gedronken in het hostel, samen met onze Nederlandse vriendin die ook in Sydney was.

Maandag (24-12-12) zijn we weer naar Bondi Beach geweest, maar dit keer met onze kamergenoot. Daar hebben we een tijd op het strand gelegen/geslapen. En later die dag hadden we gepicknickt in het Hyde Park samen met twee andere Nederlanders om kerstavond te vieren. Toen we terug liepen langs de kathedraal zagen we dat ze een lichtshow hadden. Ze projecteerden allemaal kerst gerelateerde plaatjes op de kathedraal, wat erg mooi was! Later in de avond hadden we nog een Christmas Eve party.

Dinsdag (25-12-12) was het natuurlijk kerst. Maar ipv een lekker zonnige kerst regende het zo'n beetje de hele dag. Dat was wel een tegenvaller. Maar we hadden afgesproken met 4 andere nederlanders om samen kerst te 'vieren' (want eigenlijk voelde het voor niemand echt als kerst). Dus eerst hadden we met z'n alle afgesproken bij de starbucks, om een koffie te drinken. En te overleggen wat we zouden gaan doen, want dat hing van het weer af. Uiteindelijk hadden we dus besloten om naar de film te gaan. Voordat de film begon hadden we een kerstlunch bij de McDonalds en hadden we overlegd welke film we wilden gaan kijken, uiteindelijk was het les misèrable geworden. Na de film hadden we een restaurantje opgezocht in China Town en hebben we een lekker diner gehad. En om de kerstavond af te sluiten zijn we nog naar het casino geweest. Al met al hebben we dus een leuke eerste kerstdag gehad in Sydney.

Woensdag (26-12-12) is voor ons tweede kerstdag, maar hier in Australië noemen ze het Boxing Day. En het is een gewoonte om dan te gaan winkelen, want er is dan heel veel sale. En omdat we ons natuurlijk aanpassen aan de australische gewoontes hadden we besloten om ook maar te gaan winkelen. En aangezien het de laatste dag was van onze Nederlandse vriendin hadden we besloten te gaan winkelen met zn drieën. Maar een duitse jongen in ons hostel wilde ook graag mee, dus hebben we gezellig zn vieren gewinkeld. Het werd ons ook al snel duidelijk dat we niet de enige waren die gingen winkelen. We hadden het nog nooit zo druk gezien in Sydney, er stonden zelfs rijen voor de winkels omdat er anders te veel mensen binnen zouden zijn. Uiteindelijk was het wel een slaagde winkeldag. Later in de avond zijn we ook nog uitgeweest

Donderdag (27-12-12) zijn we met een hele groep van ons hostel naar Manly geweest. We hadden al van meerdere mensen gehoord dat Manly zeker de moeite waard is om te bezoeken, dus zijn we op een zonnige dag erheen gegaan.. De rit met de ferry opzich is al heel mooi aangezien je langs het Opera House vaart en langs de brug.Daar hebben we de hele dag gezellig rondgehangen en op het strand gelegen. Later die avond hadden we nog een feestje van Australiërs die we ontmoet hadden in Sydney.

Vrijdag (28-12-12) hadden we weer een guided walk met ons hostel. Dit keer gingen we vanaf het beroemde Bondi Beach naar Cogee Beach lopen. Aangezien het nu ook vakantie is voor de Australiers was het heel druk op alle stranden, maar de wandeltoct was toch wel leuk. We zijn in totaal naar 4 verschillende stranden geweest, ook zijn we naar een soort ‘natuurlijk’ buitenzwembad geweest. Het was een gebouwd zwembad langs het strand wat gevuld was met zeewater, wat ook telkens vervest werd door binnenstromend water uit de zee. Die dag zijn we eigenlijk de hele dag zoet geweest met de wandeltocht. In de avond hebben we nog gezellig wat gedronken in het hostel en zijn we later nog uit geweest.

Zaterdag (29/12/12) zijn we met andere meisjes uit het hostel naar Newtown geweest, een andere wijk van Sydney. Daar wonen namelijk twee vrienden van een meisje uit het hostel. Daar hebben we wat rondgelopen en uiteindelijk nog iets gedronken in een heel leuke bar met een tuin. Daarna zijn we vanaf Newtown weer teruggelopen naar Sydney, langs de universiteit en een leuk park. Later die avond zijn we met andere meiden wezen kijken naar het vuurwerk in Darling Harbour, ook een wijk in Sydney. Het vuurwerk was echt heel mooi en het is ook heel leuk dat ze dat iedere zaterdag avond organiseren! Na het vuurwerk zijn we teruggelopen en hadden we nog een reunie in ons hostel met de vier Zweedse meiden die we ontmoet hadden op Fraser Island. Omdat we de volgende ochtend vroeg opmoesten vanwege de Blue Mountains trip zijn we niet mee uitgeweest met de meiden. Maar uiteindelijk hebben we het nog heel gezellig gehad.

Zondag (30/12/12) hadden we onze Blue Mountains trip en moesten we vroeg op (7u vertrok de bus vanaf ons hostel) en het was zo’n 2 uur rijden. Omdat ons hostel het had geregeld hadden we een programma. Zo gingen we eerst ergens even stoppen voor een korte pauze. Toen hadden we even een koffie gedronken om weer op te warmen, want het was koud en het regende en niemand had daar op gerekend, dus we waren allemaal gekleed in korte broekjes en tops met een dun vest. Na een paar minuten rijden kwamen we aan bij de eerste stop van de Blue Mountains, het was een mooi landschap alleen was het mistig waardoor je later niks meer kon zien. Gelukkig was de mist toen we aankwamen niet zo erg anders hadden we er niks van kunnen zien. Daarna gingen we door naar het tweede punt, daar zijn de Three Sisters, een rotsformatie. Gelukkig was het toen al minder koud en was er minder mist. Vervolgens hebben we met een kleinere groep van het hostel een lange wandeltocht gedaan door de bergen, die uiteindelijk heel erg meeviel. Het enige zware was de ‘Giant Stairs’, oftewel gigantische trap. Het was ook zeker een gigantische trap, maar gelukkig liepen we de trap af! Na de wandeltocht zijn we steilste trein ter de wereld teruggegaan naar de bus. Het hoogtepunt hier in Sydney tijdens NYE is natuurlijk het vuurwerk. En aangezien we nu in Sydney zijn willen we het wel op een goede plek zien. Na heel lang getwijfeld te hebben over waar we nou heen zouden gaan hadden we uiteindelijk besloten om met nog twee andere nederlandse meisjes het vuurwerk te bekijken op Blues point. Dus zouden we om 9u met de bus vertrekken richting het park om nog een goede plek te kunnen bemachtigen.

Maandag (31-12-12) was het de laatste dag van het jaar 2012. Hier in Sydney was het zonnig dus daar hadden we geluk mee. Uiteindelijk gingen we rond 11.30u richting Blues Point, aangezien Stefanie eerst langs de dokter moest voor haar ontstoken ogen. Toen we uiteindelijk aankwamen aan de andere kant van de brug, zagen we al snel een ander park met heel mooi uitzicht op de brug. En aangezien het er erg rustig was hadden we besloten om daar te zitten ipv op Blues Point, waar het heel druk was! Uiteindelijk hebben we zo’n 12 uur gewacht op het vuurwerk, maar het was zeker het wachten waard! De vuurwerkshow was echt super groot en heel erg mooi . De terugweg was alleen hels! We hebben er uiteindelijk twee uur over gedaan (wat je normaal in 30 minuten doet), aangezien iedereen weer terug moest naar de andere kant van de brug.

Dit was de update voor nu, we zullen binnenkort de rest posten!! Dan hebben jullie nu in ieder geval alvast iets te lezen ;)

Liefs Mandy en Stefanie

• 13 Januari 2013 - 08:17

Pascalle:

Heee,

Jullie hebben wel veel dingen gedaan. Echt leuk! Wel jammer dat het regende de kerstdagen. Voort is al jullie geld op door de drankjes toen jullie gingen stappen hahah! T stappen daar is zeker wel heeeel anders dan hier? Ik had ook een stukje van t vuurwerk op de computer gezien. Het was echt heeeel mooi!

XOXO

• 13 Januari 2013 - 11:41

Angelique:

Hee liefjes,

Wat een leuke blog!! Leuk om weer wat van jullie te horen. Jullie hebben echt hele bijzondere dingen gedaan en gezien! Ik stuur jullie binnenkort weer even een mailtje :)

Veel liefs xxx

• 13 Januari 2013 - 13:36

Jeanette & Tante Hennie:

Hoi meiden,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Goed om eindelijk weer wat van jullie te horen... Zo te lezen genieten jullie er heerlijk van ;- )... Wat zullen jullie een tan hebben als je weer deze kant op gaat komen, maar dat duurt nog wel ff. Geniet ervan en voorzichtig tijdens het stappen.

Liefs en XXX van tante Hennie en Jeanette

• 14 Januari 2013 - 09:44

Reini:

Leuk verslag weer dames! Jullie zijn flink aan het feesten geweest zo te lezen ;) Geloof dat iedereen zich hier zo'n beetje afvraagt wanneer er eens gewerkt gaat worden :P Maar zolang jullie lekker kunnen genieten... doen!! :) Succes met het volgende deel van jullie reis! XX

• 17 Januari 2013 - 21:08

Hans:

he die moppie,s wij zitten hier te bevriezen van de kou 5 tot 15 graden onder nul jaaaaaaah onder null en jullie plus 30 daar word je echt gek van dat idee de warmte daar en de koude winter hier maar heellllllll veel fun en struur jullie warmte maar hier heen lijkt me heerlijk al vast bedankt en ps er ligt hier zo tussen de 5 en20 cm sneeuw dan denken jullie brrrrrrrrrr dan nog maar wat langer weg blijven uit dat koude nl denk ik dan maar dus de kussen van je vader en tot later pas goed op en love you xxxxxxxxxxxxxxxxxxx groetjes van je vader en de puppies een lik en een pootje doeiiiiiiiiiiii

• 25 Januari 2013 - 18:59

Jose, Hanneke , Bertie En Piet:

Hello travellers,
    Voor jullie beiden ook nog de beste wensen voor 2013 ....
    Maar hoeveel wensen Kan je nog hebben met het leventje wat jullie nu leiden , niet zoveel meer dachten wij !!
    We vinden het heel leuk om jullie verslagen te lezen , zijn we er toch ook een beetje bij!
    Liefs van ons allemaal. X

• 26 Januari 2013 - 23:03

Roos En Alfred En Oma De Wit:

Hallo meiden,
    Hoe gaat het met jullie?
    We zijn zeer benieuwd naar het vervolg van jullie reisverslag.
    We hoorden wel dat jullie morgen naar de Australian Open gaan.
    Bij ons begint dat morgenochtend op 09.15. En wij gaan zeker naar de finale
    van de mannen kijken,wie weet zien we jullie nog zitten.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en nog een hele goede reis.
    Groetjes van ons allemaal.