Week 2 in het zonnige Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Week 2 in het zonnige Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Week 2 in het zonnige Australië

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

01 November 2012 | Australië, Cairns

Hey mates,

Hier is weer even een update van onze reis (sorry voor het lange verhaal haha).

Zoals we op ons vorige bericht al hadden vertelt zijn we donderdag naar Cape Tribulation gereden om daar te overnachten. De rit naar Cape Trib (zoals ze hier in Aussie zeggen) is al een mooi avontuur op zich. De rit, inclusief de stops bij de mooie ‘look outs’, heeft ons de hele dag gekost.

De rit begint langs de mooie stranden van Cairns, met vele ‘look outs’ om van het uitzicht te genieten. Vooral veel mooie stranden, die ook vaak verlaten zijn (terwijl het zo mooi weer is!). Aan de ene kant van de weg de steile rotsen met veel verschillende bomen en aan de andere kant van de weg het strand. Hoe dichter we bij Cape Trib kwamen, hoe groener het werd. Cape Trib ligt namelijk in het Daintree Rainforest, het oudste regenwoud op de wereld. (zeggen ze daar, we weten niet of het waar is haha)

Na een lange maar spectaculaire autorit komen we aan bij ‘The Beachhouse’, waar we een cabin (soort bungalow) hadden gehuurd voor ons drieën. Zoals de naam doet vermoeden is ‘The Beachhouse’ aan het strand, dus voor we gingen dineren hebben we nog van het strand genoten. Na een enorm (lekker) diner wilden we een kopje thee voor onszelf maken in de guestkitchen, waar we aan de praat raakten met twee anderen Nederlanders die ook rondreizen, maar dan met een campervan. Het was wel grappig dat ze uit dezelfde regio komen, ze wonen namelijk in Huizen. Na wat ervaringen en verhalen te hebben gedeeld gingen we na twee uur kletsen toch maar op tijd naar bed.

Omdat je apart moest betalen voor je ontbijt en wij om 10u moesten uitchecken hebben we bij een winkeltje in Cape Trib wat brood gekocht als ontbijt, met een kopje koffie uit een klein café. Daar zagen we een kaketoe in het wild (we zijn erin geslaagd een foto te maken) en een hele grote, blauwe vlinder. Vervolgens gingen we ons melden voor het jungle surfing. Hierbij ga je met touwen van platform naar platform, dwars door het regenwoud. Het was een enorm leuke tour: de gidsen maakten het gezellig, de groep was niet te groot en door de grote hoogte stond je tussen de hoge bomen en had je mooie uitzichten vanaf de platforms. Na het jungle surfing hebben we lekker gelunched (zelfgemaakte appeltaart :)) en zijn we op ons gemak weer terug gereden naar Holloways Beach. Daar hebben we ook nog medicijnen gekocht tegen de bulten (door zandvlooien), aangezien het duidelijk een allergische reactie was. Want na een week liepen we nog steeds met rood gevlekte bulten op onze benen.

Zaterdagochtend gaf Rita yogales in de stad dus zijn we met haar meegereden. Daar hebben we rond gelopen op de markt en leuke enkelbandjes gekocht (zijn hier heel hip). Verder hebben we in het winkelcentrum makkelijke slippers gekocht en wat souvenirs/cadeaus. Begin van de middag hadden we ergens afgesproken met Rita om naar een (andere) markt te gaan om groente en fruit te halen. Een soort grote hal met heel veel verschillende soorten groente en fruit (ook soorten die wij nog nooit gezien hadden!). Helaas had die dag de duikmaatschappij gebeld om onze trip van maandag te cancellen ivm mechanische problemen aan de boot :( Nu hebben we onze plannen aangepast en gaan we dinsdag duiken en gaan we maandag met Rita en Rosie (vriendin van Rita) naar de Stoney Creek om daar te picknicken en te zwemmen. Na alle boodschappen te hebben gedaan, hebben we samen gekookt (Rita had nog bananenbrood gebakken (wat hier heel populair is) met chocolade, die was met twee dagen op ;)) en de avond afgesloten met een film.

Zondag moest Rita weer beginnen met werken in Palm Cove en hadden wij deze dag gebruikt om spullen uit te zoeken om terug te sturen (we hebben eigenlijk een beetje te veel meegenomen, wat niet heel praktisch is), naar trips te kijken om ons reisplan even verder op te stellen en we hebben lekker een strandwandeling gemaakt en gepicknickt op het strand. Verder hebben we een rustdag gehouden en gingen we skypen met het thuisfront :)

Doordat onze duiktrip van maandag niet doorging wegens mechanische problemen met de boot, habben we besloten die dag lekker te gaan picknicken. Verder habben we nog met Jess (de huisgenoot van Rita die eigenlijk altijd op de boot is en nooit in het huis) gepraat over hoogtepunten rondom Perth, aangezien ze daar vandaan komt. Zoals: in Broome heb je het enige rode strand op de wereld en heb je rondom Perth mooie stranden. Toen Rita en Rosie terugkwamen van yoga hebben we eerst met zn vieren lekkere dingen gemaakt zoals appeltaart en lekkere dipjes om mee te nemen. Stoney Creek is zo’n 20 minuten met de auto van Holloways Beach, dus je bent er zo. Via een smal paadje met allemaal stenen en wortels van bomen kwamen we uit bij een heel mooi beekje. De plek was super mooi en het water was heel helder, je kon de vissen zien zwemmen. We zullen wat foto’s uploaden zodat jullie het met eigen ogen kunnen zien ;). Doordat het daar zo koel is hebben we daar de hele middag rondgehangen en gezwommen. Maandagavond ging Rosi met familie afspreken in de stad, dus hebben wij met zn drieën film gekeken. We zijn die avond vroeg naar bed gegaan want we moesten vroeg opstaan want 6u vertrokken we naar Port Douglas voor onze duiktrip.

Dinsdag was het eindelijk zo ver: duiken en snorkelen in het Great Barrier Reef. Om 8u waren we op de haven van Port Doouglas. Het weer was gelukkig goed, er was geen sterke wind waardoor het water mooi glad was (wel zo prettig ivm zeeziekte). Om half 9 vertrok de boot en moesten we aan boord wat formulieren invullen, onder het genot van een kopje koffie en lekkere muffins en koekjes :) Nadat we wat formulieren hadden ingevuld moesten alle introductie duikers bijeenkomen voor wat uitleg. Tijdens de uitleg werd er verteld over de handgebaren, over hoe het duikpak werkt en hoe je het moet gebruiken. Toen werden we in groepjes verdeeld en gekoppeld aan een instructeur. Wij zaten met Rosie en een ander meisje in een groepje en aangezien we voor twee duiken hadden geboekt (wat in eerste instantie niet goed was aangekomen bij de duikorganisatie, waardoor ze dat eerst moesten checken met onze touroperator) waren we met de tweede duik met zn drieën. In totaal gingen we naar drie verschillende plaatsen in het reef. Dus de eerste plek gingen we snorkelen en de tweede en derde plek gingen we duiken. De snorkelplek was een mooie plek aangezien het rif niet heel diep lag waardoor je het goed kon zien. Ook waren er heel veel vissen en die waren niet bang voor mensen, daardoor kwamen ze heel dichtbij en gingen ze om je heen zwemmen, dat was heel leuk. De grootste vis die we zagen tijdens het snorkelen was de barramundi, verder waren het vooral veel gekleurde visjes die niet zo groot waren, maar wel heel mooi. Na het snorkelen ging de boot verder naar een tweede plek in het outer reef en daar gingen we dan duiken. De instructeur herhaalde nog even de belangrijkste dingen en toen moesten we ons wetsuits aantrekken en kon het duikpak ook aan. Omdat het de eerste duik was van iedereen gingen we naar beneden met een touw. Het was wel echt heel gek ademen want je moet de hele tijd door je mond ademhalen en daar komt bij dat de lucht in de luchtfles ook nog eens droge lucht was, waardoor je een hele droge ond krijgt. Maar de onderwaterwereld was wel echt super mooi, echt een super ervaring! Na deze duik konden we gaan lunchen (wat echt heel lekker eten was) en gingen we op de derde plek onze tweede duik maken. Deze plek was dieper en het duiken was nu al een stuk makkelijker aangezien we t al een keer hadden gedaan. Op deze plek hebben ze Greg, dat is echt een hele grote vis en die komt dan de hele tijd om ons heen zwemmen. Ook hebben we in dit rif twee nemo’s gezien en hebben we een soort anemoon aangeraakt waar de nemo’s in wonen (de anemoon voelde echt heel plakkerig). Uiteindelijk hadden we nu zo’n twintig minuten gedoken dus konden we daarna nog heel even snorkelen. Maar daar was het rif eigenlijk te diep voor. Maar al met al was het echt een super ervaring en was het zeker weten de moeite waard om te doen!

Na het duiken hebben we nog een ijsje gegeten in Port Douglas en daar even rondgekeken. En eenmaal thuis hebben we nog een filmpje gekeken, maar die willden we niet voor het duiken kijken haha. Het was de film ‘open water’ en het ging over een echtpaar dat ging duiken maar werd achtergelaten in de oceaan. Maar het was wel de slechtste fim die we ooit hadden gezien haha.

Dit was het weer even een update van onze reis!

Liefs Mandy en Stefanie uit het nog steeds zonnige Cairns

• 01 November 2012 - 08:56

Brenda:

Nouu, het klinkt niet alsof jullie het heel slecht hebben haha
    Nee klinkt super allemaal! Heel leuk dat jullie alles zo bijhouden, leuk om te lezen nl
    Hoe het jullie allemaal vergaat!

Heeeeeeel veel plezier nog en geniet lekker.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag!

Xxxxxx Brenda

• 01 November 2012 - 10:07

Angelique:

Wow!! Mooi verhaal! Echt super!
    Besef dat jullie pas 2 weken weg zijn en echt al zo ontzettend veel beleefd hebben! Geniet er van! Maar daar hebben jullie nog alle tijd voor ;)

Veel liefs,
    XXXX <3
    Angelique

• 01 November 2012 - 10:14

Pascalle, Karima, Merel:

Heeee, jullie hebben al wel veel gedaan en slim dat jullue de film niet van tevoren keken want anders durfden jullie zeker niet meer hahah. Maar hadden jullie foto's gemaakt met de onderwatercamera? en hebben ze lekker ijs daar? hahahah. wat gaan jullie vandaag doen? en ik heb jullie gemaild en Elina is bijna jarigggggg :) ik oooook :) hahahaha en nu zitten we in Nederlands hahahah. maar we mochten iets doen hahaha. dus gingen we maar Mailen:)
    zei karima hahahah.

hebben jullie mijn smsjes gehad?

DIKKE KNUFFEL EN EEN DIKKE X

• 01 November 2012 - 13:05

Erica:

Hoi Meiden,

Leuk verhaal, jullie maken wat mee zeg.
    Groetjes aan Rita!

xxx Erica

• 01 November 2012 - 13:05

Erica:

Hoi Meiden,

Leuk verhaal, jullie maken wat mee zeg.
    Groetjes aan Rita!

xxx Erica

• 01 November 2012 - 14:44

Martha:

Hi Mandy & Stefanie,
    Leuk verslag! Veel plezier, goede reis en groetjes,
    Martha

• 02 November 2012 - 09:37

Celine&Pascalle:

heeeee, weer zitten we bij nederlands.

leuke foto's hebben jullie ook foto's van koala's knuffelen?

Veeel plezierr!

xxxxxCeline&Pascalle

• 02 November 2012 - 10:38

Reini:

He meiden! Dat klinkt weer goed zeg :) Wat een belevenissen allemaal! Wat gaaf dat jullie gedoken hebben! Ik ben erg benieuwd naar alle foto's bij de verhalen. Hartstikke leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Ik wacht weer op het volgende verhaal, heel veel plezier!! XX

• 02 November 2012 - 10:39

Reini:

(ik had niet goed gekeken en heb de foto's inmiddels gevonden!)

• 02 November 2012 - 12:01

Eric En Linda:

Hoi meiden,
    het ziet er geweldig uit. Leuke verhalen.
    Heel veel plezier daar down under.
    groetjes,
    Eric en Linda

• 04 November 2012 - 21:07

Hieke:

hallo gaat het goed met jullie.
    en lekker gesnorkeld.
    veel plezier daar.

xxx hieke

• 08 November 2012 - 17:03

Hanneke:

Hoi meiden wat een geweldige belevenis daar in dat prachtige land ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal. Doe voorzichtig en groetjes uit een koud Nederland.

Groetjes Hanneke

• 08 November 2012 - 17:03

Hanneke:

Groetjes Hanneke

• 10 November 2012 - 11:44

Natascha Huijting:

Hoi meiden van de Wit,

Leuk om te lezen. Ik ben dus een echte duiker en het great barrier reef staat nog op mijn verlanglijstje. Geniet van jullie trip.

Groetjes uit Bussum