Town of 1770 & Agnes Water & Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Town of 1770 & Agnes Water & Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Town of 1770 & Agnes Water & Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

02 December 2012 | Australië, Rainbow Beach

Dinsdag hebben we weer een actieve dag gehad. We zijn naar het Conway Range National Park geweest in Shute Harbour, in de buurt van Airlie Beach. Daar hebben we een uitgebreide walkingtrack gedaan. We zijn eerst naar het lookout point `Mt Rooper´ geweest, daar had je een heel mooi uitzicht over de zee en een paar eilanden van de Whitsunday Islands. Daarna zijn we doorgelopen naar Swamp Bay, was ook een heel mooi strand alleen wel jammer dat het bestond uit stenen en schelpen ipv van zand. Aangezien we een dagticket hadden gekocht met de bus hebben we de bus genomen naar Coral Beach en de Lion´s lookout. Dat was ook redelijk zwaar aangezien het heel warm was die dag (als het heeft geregend in de ochtend is het overdag vaak heel warm, dat was dus het geval). Toen we bij Coral Beach aankwamen zag de zee er wel heel verleidelijk uit, alleen zijn we er niet ingegaan. Ten eerste vanwege de (dodelijk) kwallen en ten tweede vanwege de krokodillen (er werd op het strand gewaarschuwd voor krokodillen). Uiteindelijk kwamen we redelijk laat weer aan in het hostel. Aangezien we nog twee extra nachten hadden geboekt in Airlie Beach moesten we veranderen van kamer. Daar sliepen we in een kamer met een belgisch meisje, een duitse jongen, een nederlandse vrouw en twee Australische jongens (die overigens echt gek waren!) Toen hebben we nog boodschappen gedaan en zijn we optijd naar bed gegaan.

Woensdag hebben we ene chill dagje gedaan, want Airlie Beach is echt een heel klein plaatsje en behalve de Whitsundays en het Natioal Park is er eigenlijk niet echt iets te doen. Dus we hebben die dag rondgehangen op het strand en de boardwalk langs het strand gedaan. Toen we terug waren bij het hostel waren er twee Nederlandse mannen met een Duitse man (die heel erg leek op Albert Verlinde, dus noemde we hem ook zo) en daar hebben we wat kaartspellen mee gespeeld. Die avond zijn we ook nog uitgeweest, want volgens de Lonely Planet is Airlie Beach the party place, dus dat wilde we even checken ;). Eerst hadden we afgesproken om te gaan met het Duitse meisje dat op onze vorige kamer sliep, maar die was ziek dus dat ging niet door. Toen zijn we uiteindelijk gegaan met het Noorse meisje dat bij ons op de kamer sliep. Maar het viel een beetje tegen wat betreft party place. Waar we eerst waren, hadden we drank gekregen van Engelse jongens. Alleen deze waren zo dronken dat ze af en toe in sliep vielen en niet echt meer normaal functioneerden. Dus daar zijn we weer weggegaan (verder was er ook niet veel aan daar) en zijn we naar het party hostel in Airlie Beach gegaan: Magnums. Alleen weten we niet waarom het zo wordt genoemd aangezien het echt uitgestorven was. Dus na een wat teleurstellende avond zijn we weer naar ons hostel teruggegaan. Daar hebben we nog even met de Deense jongen gepraat, die ons de meest rare hostelverhalen vertelde (ook eentje die in ons hostel heeft plaatsgevonden).

Donderdag moesten we uitchecken om 10u, maar onze bus gaat pas om 23.45u dus hebben we met onze kamergenoten afgesproken dat we onze tassen in de kamer mogen laten tot we weggaan. Dat scheelt nogal veel gedoe, dus dat was heel fijn . Ook deze dag hebben we niet veel meer gedaan dan rondlopen en hangen op het strand. Tijdens het avondeten hebben we nog even met de Nederlandse mannen gepraat, want die gingen al eerder weg. Na het avondeten hebben we nog gepraat met een Engelse man die hier in Australië woont (veel Engelsen wonen of willen wonen in Australië is ons opgevallen). Die vertelde dat je eigenlijk nooit bang hoeft te zijn dat je wordt opgegeten door haaien aangezien ze mensen schijnbaar niet lekker vinden. De mensen die doodgaan, gaan meestal dood doordat ze doodbloeden (die man werkt namelijk als arts op de eerste hulp). Hij vertelde dat hij veel vaker te maken heeft met slangen- en spinnenbeten. Daarna zijn we even opzoek gegaan naar gratis wifi verbinding in Airlie Beach. Helaas deed de verbinding van McDonalds het nog steeds niet en de verbinding van het reisbureau wordt afgesloten als die dichtgaat dus daar hadden we ook niks aan. Uiteindelijk hebben we maar een ijsje gekocht en de verbinding van de ijssalon gebruikt (het ijsje was super lekker en de verbinding was super snel dus twee vliegen in één klap ;)). Toen zijn we weer teruggegaan naar ons hostel. Daar hebben we tot we weg moesten gekletst met een Duitser. Hij zei dat hij Nederlanders helemaal geweldig vind: de jongens zijn gezellig en de meisjes zijn erg aantrekkelijk (letterlijk zijn woorden). Omdat wij zo’n lange busreis hadden kregen we crackers van hem en bier (was wel heel lekker bier, beter dan we gewend waren haha).Hij vertelde ook dat je iedereen in Australië twee keer tegenkomt en tot nu toe klopt dat aardig. Zo zijn we de Israelische jongens twee keer tegengekomen en meerdere mensen die je in de bus ziet of op dezelfde boot zaten en dan later weer tegenkomt. De Nederlandse meisjes hadden dezelfde bus als ons dus daar hebben we de hele tijd mee gewacht op de bus (die zoals gewoonlijk is weer te laat was, maar dit keer echt dik één uur!). Dus dat was wel heel gezellig en hebben we leuk mee kunnen lachen. Tijdens de busrit hebben we gelukkig wel een beetje kunnen slapen, ookal heb je dan wel last van een enorm stijve nek!~

Toen we vrijdag aankwamen bij de busstop stonden er gelukkig busjes die je ophalen en naar het hostel brengen, dus hoefden we niet met onze tassen te slepen. Nu kwamen we (voor de tweede keer) de Nederlandse jongen tegen, maar die ging weer weg met de bus. Zo was ook degene die het busje bestuurde een duitser die we al eerder tegenkwamen op Magnetic Island. Eenmaal in het hostel hebben we eerst gedouched en zijn we gaan vragen voor een mooie/leuke wandeltocht. Zo vertelde ze over een verlaten strand waar het heel mooi is en het is gelukkig ook niet heel ver lopen, want het was die dag echt heel warm! We hebben dat samen gedaan met een Frans meisje die we ontmoet hadden bij de busstop (ze zat in dezelfde bus en ging ook naar hetzelfde hostel). De lookout en het strand waren inderdaad super mooi, dus daar hebben we een tijdje gezeten. Toen we terug waren in het hostel hebben we even geïnformeerd naar de goedkope surflessen ($17 voor 3u les) waarvoor we eigenlijk hierheen kwamen. Dus dat gaan we morgenochtend doen: heel benieuwd!! Verder hebben we nog een trip geboekt voor ’s avonds: sunset seakayaking. Met die trip gaan we kayaken naar een verlaten strand om daar naar de zonsondergang te kijken, dus dat wordt waarschijnlijk heel mooi! Verder hebben we die dag foto’s en verhalen gedeeld met het Franse meisje. Wat alleen minder was: we deelden de kamer met 4 Zweedse meisjes en eentje daarvan was behoorlijk dik en die sliep in het bed boven Stefanie. Dus iedere keer als ze een beetje bewoog leek het net of het bed ieder moment door kon zakken!

Aangezien ook in dit hostel ze niet hebben gehoord van gordijnen waren we vroeg opgestaan. Toen hebben we ons klaargemaakt voor onze surflessen. Om 10.15u ging de bus naar de surfschool toe en zijn we daar vandaan gelopen naar het strand. In eerste instantie vroegen we ons af of het wel wat zou zijn aangezien er drie instucteurs waren voor 25 surfers. Op het strand had hij de basis dingen uitgelegd en gingen we daarna ´droog´ oefenen op het strand. Daarna gingen we de zee in! In het begin is het best lastig om in te schatten wanneer je moet peddelen en welke golf je moet nemen, maar als je een paar keer wordt geholpen lukt het al aardig om dat in te schatten. Als je dat eenmaal een beetje doorhebt moet je natuurlijk proberen te gaan staan! In het begin ging het niet echt want we hadden redelijk kleine surfboards en hoe groter de boards, des te makkelijker het is om op te staan. Uiteindelijk is het ons allebei een paar keer gelukt om te staan en zijn helemaal verslaafd!! We gaan zeker nog wat vaker surfen hier in Australië!! Daarna hebben we boodschappen gedaan en zijn we teruggegaan naar ons hostel, toen hebben we meteen onze spullen gepakt voor de kayaktrip. We hadden namelijk ook een sunset kayaktour geboekt voor in de avond. Achteraf gezien was het misschien niet heel handig om dat na elkaar te doen, want met surfen gebruik je je armen de hele tijd met pedelen en met kayaken gebruik je ook de hele tijd je armen. Dat was behoorlijk intens! Maar het was het zeker waard: we waren met een hele leuke groep en de zonsondergang was ook heel mooi! Wat ook heel leuk was: we gingen surfkayaken. Hetzelfde principe als surfen, maar dan met een kayak. Het was echt super leuk!! En we zijn ook één keer omgeslagen met de kayak. Maar omdat het water best hoog was, was het heel lastig om weer in de kayak te gaan zitten. Dat maakte het heel grappig!! Daarna hadden we een feestje in het hostel, maar aangezien we de volgende al 5u opmoesten zijn we niet lang gebleven.

Zondag hadden we dus al een vroege bus richting Rainbow Beach, wat ook een behoorlijk lange rit was (ongeveer 6uur). Toen we daar aankwamen hadden we nog een uurtje tot de briefing van onze Fraser Island tour (drie dagen en twee nachten kamperen en rondrijden in een 4WD op Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld) dus zijn we op onze kamer gebleven. Om 14u hadden we de briefing voor Fraser Island en werden we in groepen verdeeld. Gelukkig zitten we in een leuke groep, twee mensen zaten al bij ons in de kamer dus die hadden we al ontmoet. Verder hebben we boodschappen gedaan: alcohol en snacks gehaald voor Fraser Island en hebben we gesocialised met de mensen in onze groep. Dus vanaf maandag zijn we drie dagen onbereikbaar. Maar hopelijk een hele leuke tijd beleven!!

Dat was het voor nu,

Liefs Mandy en Stefanie

• 02 December 2012 - 12:20

Erica:

Hoi meiden, weer een heel verhaal. Ik ga het straks lezen. Het verhaal print ik voor de oma's en voor tante Henny. Voor tante Henny verzamel ik nu een paar verhalen en dit wordt het derde verhaal dus stuur ik deze morgen naar haar toe.

Veel plezier xxxxxx Erica

• 02 December 2012 - 12:36

Martha:

Hi Mandy en Stefanie,
    Wat een rot leven hebben jullie toch ;-) Jullie ontmoeten op deze manier wel heel veel mensen van diverse pluimage! Wisselen jullie ook adressen uit?
    Veel plezier en geniet van Fraser Island.
    Liefs, Martha

• 02 December 2012 - 13:04

Pascalle:

wooooww veel gedaan en wel grappig dat je toch nog nederlands en belgische mensen tegenkomt.
    ik wil ook surfen, nou dat kan ook wle hier mara het is wel een beetje koud hahah. en Marley is inderdaad een stoute boef. en ze bleef ook ff lekker liggen hahahah.

xxxxxloveyouuu

• 03 December 2012 - 14:46

Rob En Wil:

Mooie foto's !
    Beter weer dan in Nederland vanochtend heeft het hier een paar uur gesneeuwd maar de temperatuur was boven nul dus alles is ook alweer gesmolten.
    Geniet van jullie trip en tot het volgende verslag.
    groetjes Rob en Wil.

• 04 December 2012 - 19:29

Merel :

Heeee,
    Is het leuk in Australië? Ik kon niet praten want ik wist de site niet haha.
    Ik mis jullie wel hooor.
    Wanneer komen jullie weer terug?
    Dan kom ik snel langs:p
    Nog veel plezier is AustraliË!
    Dikkee kus Merel! xxx

• 04 December 2012 - 19:44

Hans:

he meiden / moppies nog dank voor leuke extra mail ben wel beniewd naar 4x4 avontuur op fraser eilan

• 04 December 2012 - 19:56

Hans:

he meiden mijn laptop doet een beetje raar mijn bericht was nog niet klaar en toen was die al weg maar ben wel nieuwsgierig naar jullie 4x4 trip op fraser island maar dat hoor ik binnekort wel van jullie oke meiden de groetjes en kussen xxxxx tot later

• 09 December 2012 - 18:09

Angelique:

Net geskypet, was weer zo ontzettend leuk. Toen bedacht ik me dat ik nog niet had gereageerd op jullie blog. Die weer zo heerlijk en leuk is. Ik had ook al gemaild dus eigenlijk niet zo veel te vertellen. Geniet van alles!

Dikke kus!! XXXXXXXXXXXXXX

• 11 December 2012 - 12:48

Eric, Linda En Max:

Hoi meiden,
    Wat een verhalen. Geweldig. Terwijl jullie in de zon zitten kunnen wij onderhand skiën en schaatsen.
    Kunnen we niet ruilen? Veel plezier nog down under.
    Groeten uit Naarden

• 12 December 2012 - 16:20

Pascalle:

Heeeeeeeeeeeeeeee<333

allesss goedd? lekker weer daar zeg!! hier is het super koud! en al helemaal als je je handschoenen vergeet. Heb donderdag de 20ste kerstgala en nu moet ik zelf haar en make-up doen hahaha. maar mama gaat waarschijnlijk me haar doen maar ik weet zelf ook niet wat ik met me haar ga doen hahah. het skypen was leuk en marley is een grote babybeer hahah. de kerst en oud en nieuw zal wel stil zijn zonder jullie :(

en ik mis jullie wel heeeeeel ergg hoor..

-XXXXXXXXXXXXXXXXX-LoVeYoU4eVeEeRr

• 05 Januari 2013 - 13:38

Chantal:

Jullie wandelen wat af, leuk hoor. En wat een afstanden he vergeleken met hier. Even 6uur met de bus, dan weer 10 uur. Leuk dat jullie jullie eerste surfles hebben gehad.
    Veel plezier nog.