Het laatste berichtje vanuit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Het laatste berichtje vanuit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Het laatste berichtje vanuit Cairns

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

15 November 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Zaterdag hebben we een echt Aussie BBQ gehad met de buren (en vrienden van de buren). Het is gebruikelijk dat iedereen wat maakt, dus hadden wij een salade en dips gemaakt. Het was een erg gezellige avond, maar soms lastig te volgen. Australiers maken vaak gebruik van hun ‘slang’ (Australische termen en uitdrukkingen) waardoor je soms even niet weet waar ze het nou over hebben. Aan het einde van de avond was je er aan gewend en was het wel weer beter te volgen haha. Uiteindelijk was het wel een gezellige avond en hebben we veel gelachen om hun Australische verhalen.

Zondag hebben we gewerkt: aan onze tan ;). Kleding gewassen, alle foto’s uitgezocht (we hadden de foto’s van 1.500 kunnen terugdringen naar iets meer dan 1.000, maar dat duurde wel een heel tijdje) en een taart gemaakt.

Maandag hebben we dan eindelijk onze trip naar Sydney geboekt. Met behulp van Cindy (manager van het Woodduck) hebben een leuk pakket samengesteld met kortingen (altijd leuk ;)). Het pakket bestaat uit: de hop-on-hop-off van Cairns naar Sydney, 3 dagen en 2 nachten op de Whitsundays en Fraser Island, een snorkel en duiktrip in Cairns en een kayaktour met dolfijnen bij Byron Bay. We hebben er heel veel zin in!! We hebben de snorkeltrip meteen maar geboekt voor vrijdag (aangezien dat de mooiste dag was, want het weer wordt al wat minder. Het regent steeds vaker en het is vaker bewolkt, dus ook een goede tijd om weer verder te trekken). Jullie denken vast: gaan ze nou alweer duiken. We wilden eigenlijk op een andere plek duiken, maar het rif rondom Cairns schijnt het mooist te zijn. En het rif is zooooo groot dat we weer een ander gedeelte zien waar je natuurlijk wel andere vissen/zeedieren/koraal gaat zien. We hebben zaterdag ook nog een onderwaterhoes gekocht voor onze andere camera (we hebben een gewone en een onderwatercamera), dus nu kunnen we nog meer foto’s maken .

Dinsdag hebben we in de ochtend hardgelopen op het strand. Het was wel behoorlijk zwaar doordat je in het zand moet rennen. En toen we eigenlijk klaar waren begon het keihard te regenen en te waaien  Dus we waren meteen nat geregend en door de wind ging het zand opvliegen, ook niet heel fijn. Maar goed, we hebben het wel gedaan . Verder hebben we alvast lekkere dingen gemaakt voor woensdag om mee te nemen naar het strand. Woensdag is namelijk de ‘total solar eclipse’, wat hier nogal een groot ding is want er schijnen duizenden mensen naar Cairns te zijn gekomen voor dit event. Het schijnen wel voornamelijk hippies te zijn (die heb je hier echt veel!!). De ‘total solar eclipse’ is om 6.38u, dus we moeten op tijd op het strand zijn. Verder hebben we vandaag onze trip verder uitgestippeld en gekeken naar eventuele hostels waar we willen overnachten. Het weer is nog steeds niet goed, veel wind en af en toe regen dus hopen dat het vrijdag echt beter is!!

Woensdag was de solar eclipse, dus moesten we vroeg opstaan. We hadden nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien op het strand van Holloways Beach. Het was wel heel gaaf om het te zien. Na de eclipse hebben we nog even pannekoeken gegeten op het strand en zijn we weer terug naar Rita´s huis gelopen. Later hebben we nog een wandeling gemaakt bij het Mangrove gebied in Cairns. Daar hebben we heel veel krabben gezien en een heel raar beest: het is een een vis, een slang en kikker ineen ofzo. Echt heel creepy en vies(zie foto’s)!! Op een gegeven moment werd het heel warm en voelden we de zandvlooien dus zijn we snel weer teruggegaan naar de auto en naar Holloways gereden. We zijn ook met zn drieën naar de film geweest: Taken 2. Was echt een goede en spannende film! En om onze dag af te sluiten zijn we met Rita meegegaan naar haar yoga klas. Doordat we al zo vroeg op moesten leek deze dag nooit te eindigen, maar het was wel een hele geslaagde dag!!

Donderdag zouden we eigenlijk onze buspas bevestigen, maar waren we natuurlijk weer zo slim om onze buspassen thuis te laten. Dus nu moeten we dat morgen regelen na het duiken. Als het goed is gaan we dus zondagochtend naar Mission Beach. Maar eerst gaan we morgen duiken .

Liefs Mandy en Stefanie

• 15 November 2012 - 13:33

Rob En Wil:

Hi lady's

Leuk dat jullie de zonsverduistering ook hebben meegemaakt is toch een heel apart verschijnsel.
    Wat de beesten betreft ben ik toch blij dat wij die hier niet tegen komen, in de tuin of zo :)
    Jammer voor jullie dat het nu veel regent hoop dat het weer gauw opknapt.
    Heel veel plezier met de voortzetting van jullie reis doe voorzichtig!

Groetjes Rob en Wil.

• 15 November 2012 - 19:58

Pascalle:

Heeee,

wat leuk allemaal :)

en was het cool om de 'total solar eclipse' te zien? waarschijnlijk wel hahah

is dat vieze beest die ene in de modder die je nauwlijks ziet bij jullie foto's want die zag ik en die is echt vies?!
    en veel leuke foto's en is Steefje 'r haar alweer langer? ahahah

ik weet niet meer of ik het bruin ga verven want vind dit wel mooi ook hahahah

doeeiii

XXXXXXXXXXXXXX<3

• 15 November 2012 - 22:36

Angelique:

Hee liefies,

Klinkt leuk een echte Aussie BBQ! De trip naar Sydney klinkt ook echt leuk! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik begrijp helemaal dat jullie zo vaak willen duiken. Het klinkt echt geweldig!
    De total solar eclipse klinkt ook wel heel erg gaaf op de foto ziet het er echt bijzonder uit.. De foto's zijn weer super! Heel leuk! Dat beest ziet er inderdaad eng uit. Heel veel plezier de weg naar Sydney! Jammer dat het nu wat vaker regent, hopelijk verbetert dat. :)
    Veel liefs XXX

• 18 November 2012 - 19:05

Nelly De Boer:

hey mandy en stefanie leuk al die foto,s en verslagen . wij hebben toevallig op het journaal ook de eclipse kunnen bekijken maar niet het besef gehad dat jullie het in het echt zouden zien, gaaf!
    Ik heb jullie kleine nichtje bewonderd, wat een schatje . vanmiddag naar bente geweest die was jarig.
    ik hou jullie in de gaten . liefs nelly