Melbourne verlaten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu Melbourne verlaten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mandy en Stefanie Wit - WaarBenJij.nu

Melbourne verlaten

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Stefanie

31 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Eindelijk weer even een berichtje, we lopen nu precies een maand achter dus we zullen proberen het bericht niet te lang te maken ;)

Na oud en nieuw zijn we nog een week in Sydney gebleven en hebben we wat sightseeing gedaan. Verder zijn we ook nog naar Sydney Festival geweest, een gratis evenement wat ongeveer een maand duurt! Ondertussen hadden we samen met een Nederlands meisje uit het hostel in Sydney besloten om op surfkamp te gaan. Wij hadden al een keertje eerder gesurfd in Agneswater maar wilden eigenlijk onze skills verbeteren, dus dit leek ons een goede optie!! Na wat brochures te hebben doorgespit, besloten we 5 dagen met Surfaris op surfkamp te gaan in Cresent Head, 7 uur rijden ten noorden van Sydney.

Maandag 7 januari was het zover en vertrokken we richting Crescent Head. We moesten al om 7.45u verzamelen in het centrum dus het was een vroege ochtend voor ons. Na 7,5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we rond half 3 aan in Crescent Head. Het is een afgelegen,klein (surfers/hippie)plaatsje en het centrum bestaat uit wel geteld drie winkeltjes en natuurlijk een pub. Nadat we naar onze kamers waren gewezen, moesten we ons omkleden voor onze eerste surfles van het surfkamp. Om de basis goed onder de knie te krijgen, gingen we eerst oefenen in een meer. Het meer was onringd door tea tree's waardoor het een soort rode kleur had, dat was wel bijzonder. En het was goed voor je huid!! Dus eerst gingen we een duik nemen in het meer en werd op het land de basics van surfen uitgelegd. Nadat de coach alles had uitgelegd, konden we het gaan oefenen in het meer. De basics zijn; het peddelen, draaien op je surfboard, hoe je door de golven kan peddelen en de eskimorol (daarbij moet je je surfboard goed vasthouden en dan omdraaien (zodat je onderwater bent) en even later weer terugdraaien). Dat laatste hadden we nog niet eerder geleerd. Daarna gingen we nog even zwemmen in de zee en werd het tweede deel uitgelegd: het staan op je surfboard. Eerst hadden we op het zand geoefend en daarna in het meer op een groot board (dat is makkelijker). Daarna mochten we het gaan proberen op onze eigen boarden. Het voordeel was dat we het eerst op het meer gingen oefenen want dat is wat makkelijker. En wij hadden al een keer surfles gehad, dus voor ons was dit eigenlijk niet zo heel moeilijk. Na een tijd te hebben geoefend, gingen we weer terug naar het kamp. Toen kreeg iedereen de tijd om snel te douchen want daarna stond het avondeten al klaar. We kregen wraps en die konden we zelf vullen met wat we wilden. Nadat we hadden gegeten, kwam onze coach vertellen dat alle National Parks de volgende dag gesloten zouden zijn ivm de hitte en kans op bosbranden. Dat betekende dat we op een andere plek moeten gaan surfen aangezien we surfen in National Parks. En dat betekende dat er maar één plek overbleef waar we de volgende dag zouden gaan surfen. Dat betekende ook dat we vroeg op moesten staan, namelijk rond 5.30u. Dus hadden we nog een kopje thee gedronken en daarna zijn we maar naar bed gegaan. Want we waren eigenlijk wel moe van het surfen, de busreis en het feit dat we die nacht niet lang hadden geslapen.

Dinsdag 8 januari werden we om 5.30u gewekt en zaten we rond 7u in de bus richting het strand. Op het eerste strand waren de golven eigenlijk niet goed genoeg, dus gingen we door naar het tweede strand. Daar waren de golven beter, dus rond een uur of 9 gingen we het water in om te surfen. Alleen na zo'n 20 minuten dat we in het water waren, werd Mandy gestoken door een blue bottle kwal. Daardoor moest ze het water uit en er azijn op doen, in het begin had ze er veel last van. Maar later is ze ook weer gaan surfen. Uiteindelijk was het surfen best lastig omdat het ten eerste heel vermoeiend is om de hele tijd te peddelen dus op het laatst liepen we met onze boards en ten tweede is het ook lastig om te weten of het een goede golf is of niet. Uiteindelijk zijn we rond 12u weg gegaan omdat het gewoon te warm was en de zon was heel sterk. Toen zijn we weer richting ons kamp terug gegaan voor lunch en zijn we naar het centrum van Crescent Head geweest. Het centrum bestaat uit zo'n 3 winkeltjes, 1 supermarkt en 1 pub. Niet heel veel bijzonders dus. Daarna hebben we even gerelaxed en op het avond eten gewacht. Na het avondeten hadden we nog even gekletst met wat andere mensen van het kamp. En zijn we even later maar weer vroeg naar bed gegaan.

Dag drie en vier gingen heel goed, de golven waren niet te hoog en niet te snel achter elkaar. We hebben aardig was golven kunnen pakken en gingen proberen bochtjes te maken, dit was nog wel behoorlijk lastig!! Helaas eindigde de vierde dag wat minder leuk aangezien een meisje 3 botjes in haar voet heeft gebroken bij het verkeerd afstappen. Op de laatste dag waren we daarom extra voorzichtig tijdens het afstappen van ons surfboard.

We waren de laatste ochtend om 5 uur opgestaan om tijdens de zonsopgang te surfen, maar helaas was het te bewolkt om de zon te kunnen zien. Dus zijn we daarna maar doorgegaan naar het strand waar we zouden surfen. Ook deze dag ging aardig goed en we hadden beide de smaak te pakken! Dit is zeker niet de laatste keer dat we op een surfboard zullen staan hier in Australia :)

We hadden nog een nacht geboekt in Sydney om de volgende dag verder te reizen naar Melbourne. Toen we terug waren in Sydney hadden we nog een drankje gedaan met onze surfleraar (een hippie die geen schoenen draagt, zijn haar niet wast (mensen gebruikten vroeger toch ook geen shampoo?!) en daardoor lange dreadlocks heeft en een enorme baard (hij zou door kunnen gaan voor Sinterklaas!!)) en wat andere mensen van het surfkamp. We hadden het die avond niet te laat gemaakt aangezien we de volgende dag al vroeg moesten uit checken.

De laatste dag in Sydney wilden we eigenlijk al foto's uploaden, maar toen ik mijn usb stick in de computer stopte kon ik mijn foto's niet meer openen! Bleek dat alle foto's zijn omgezet in snelkoppelingen die ik niet kan openen!! Gelukkig waren er wat andere NL die wel verstand hebben van computers. Die hadden geprobeerd mijn foto's terug te halen alleen heb je daar een speciaal programma voor nodig :( We baalden wel want we waren eigenlijk bang dat al onze foto's nu weg waren, maar als het goed is moeten de foto's met het juiste programma weer teruggehaald worden!! Die avond hadden we nog bijna onze bus gemist, doordat ze aan het werk waren bij het station moesten we eerst met de bus naar een ander station en daarna met de trein naar Melbourne. Maar op de website en de tickets kon ik niets vinden waar de busstop precies was en verwezen de borden ons steeds naar een tegengestelde richting!!

De volgende dag kwamen we aan in Melbourne, en het eerste wat ons opviel was het weer!! We waren alleen nog maar zon en mooi weer gewend maar in Melbourne is dat wel anders!! Het was heel koud!! Uiteindelijk zijn we een paar dagen in Melbourne gebleven voordat we met een campervan de Great Ocean Road gingen doen. We hebben in die dagen een gratis tour gedaan, afgesproken met mensen die we ontmoet hadden in Sydney en wat sightseeing!! Vaak word er gediscusieerd over wat nou de leukste stad is: Melbourne of Sydney. Maar wij zijn tot de conclusie gekomen dat je de steden niet echt kunt vergelijken! De steden zijn totaal verschillend (en ook het klimaat!!)

Zoals we hierboven al even noemde hadden we met het andere NL meisje met wie we ook op surfkamp gingen een campervan gehuurd om de Great Ocean Road te gaan doen met zn drieen. Zaterdag was het zover!! Wij hadden de boodschappen op de markt gehaald en het andere meisje ging de auto ophalen! Doordat het zo'n drukke periode was moesten we heel lang wachten voordat we de auto meekregen! We gingen onze backpacks nog ophalen uit de hostels en daarna door naar onze eerste bestemming: Phillip Island (eigenlijk niet de GreatOcean Road). Daar hebben we de penguin parade gezien. Na zonsondergang komen alle kleine pinguins uit de zee om naar hun nest te gaan in de duinen!! We hebben er heel veel gezien en ook van erg dichtbij! Na de penguin parade moesten we op zoek naar een slaapplek. Aangezien we een campervan hadden gehuurd wilden we in de auto slapen en niet betalen voor accomodatie en veel andere backpackers hadden ons verteld dat ze gewoon in hun auto slapen op parkeerplaatsen. Alleen vertelde de man op Phillip Island dat er heel erg streng gecontroleerd werd dus hadden we Phillip Island verlaten om op het vaste land een slaapplek te vinden. Uiteindelijk zijn we na een tijd rijden gestopt bij een MacDonalds die 24u open is en hebben we daar op de parkeerplaats geslapen en gebruik gemaakt van hun toilet. Het enige nadeel van onze campervan was dat het bed eigenlijk een beetje te klein was voor ons drieen. De man van de tavelagency vertelde dat er genoeg ruimte was, maar dat viel wel tegen!!

Die volgende ochtend gingen we weer optijd weg. Nu gingen we opweg naar de Great Ocean Road. Onze eerste stop was Geelong, een redelijk grote plaats in Victoria. Daar hebben we even rondgelopen en een kijkje genomen bij hun buitenbad. Ze hadden een groot outdoor zwembad gemaakt in de zee, heel leuk! Daarna gingen we door naar Torquay, DE plek voor surfers. Daar hebben we rondgelopen en daarna doorgereden naar het wereldberoemde surfstrand: Bells Beach. Helaas waren de golven niet zo goed toen wij kwamen want er was geen surfer te bekennen. Normaal wordt daar het WK surfen gehouden aangezien de golven daar wel 4 meter (!!) kunnen worden. Na Bells Beach zijn we doorgereden naar Anglesea waar we ook zouden blijven overnachten. Toen we daar aan het bbq'en waren raakten we in gesprek met een Australisch stel dat hier hun vakantie doorbrachten met hun kinderen. Na een tijdje gekletst te hebben begon het donker te worden en wilden we op zoek naar een slaapplek. Toen boden ze aan dat we op hun oprit konden blijven slapen :) Ook mochten we bij hun douchen en hadden ze allemaal snacks en lekkere dingen neergezet. We hebben nog een hele tijd gezellig gekletst, voordat we weer teruggingen naar onze auto om te slapen.

De volgende ochtend hebben we nog rondgelopen in Anglesea en een bedankje gekocht voor het Australische stel. Onze volgende stop was Airleys Inlet waar we de vuurtoren bezocht hebben. Verder hebben we nog wat stops gemaakt bij mooie lookouts en zijn we doorgereden naar onze laatste stop voor die dag: Lorne. Daar hebben we bij het strand gegeten en doorgereden naar een gratis campingplek en onderweg nog naar een lookout gelopen. Faciliteiten waren er niet echt: het toilet was een gat in de grond met een wc-bril.

Toen we wakker werden zijn we teruggereden naar het strand en hebben we daar ontbeten en een (ijskoude) douche genomen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Kennett River waar we wilde koala's kunnen spotten! Alleen stuurde ons navigatie systeem ons een prive weg in die behoorlijk steil naar beneden liep, dus toen we probeerden om te draaien kwamen we vast te zitten. Gelukkig liep er een man die de auto weer de weg op heeft gekregen! We hadden al wel meteen onze eerste koala gespot :) Toen we eindelijk de goede straat in reden hebben we er nog veeel meer gezien, ook van redelijk dichtbij!! Nadat we duizenden foto's hadden gemaakt van de schattige koala's en een tijdje naar de koala's te hebben gekeken zijn we doorgereden naar Cape Otway. De plaats staat bekent om de vuurtoren dus die wilden we wel gaan bekijken. Jammer genoeg moesten we er voor betalen, dus hebben de gratis optie gedaan (via een route naartoe gelopen) om vervolgens de vuurtoren te zien van een enorme afstand... Dus dat viel helaas erg tegen!! We zijn maar snel weer doorgegaan. Op onze weg naar de 12 apostelen zijn we nog een paar keer gestopt om nog meer foto's te maken van koala's. Tijdens het kijken naar de koala's hadden we nog vrienden gemaakt met twee amerikanen die ook stopten om de koala's te bekijken! We hebben zelf een koala zien springen van de ene naar de andere boom (het is al bijzonder als je ze uberhaupt ziet bewegen aangezien ze 18u slapen op een dag!!). Uiteindelijk kwamen we goed optijd aan voor de zonsondergang bij de 12 apostelen. De 12 apostelen worden gezien als het hoogte punt van de great ocean road, maar zo bijzonder vonden we het eigenlijk niet! Maar het uitzicht is wel heel mooi!! Toen wilden we in eerste instantie doorrijden naar Port Campbell om daar te slapen, maar aangezien het maar een klein plaatsje was besloten we terug te gaan en te gaan slapen op de parkeerplaats van de 12 apostelen.

Deze ochtend werden we wakker gemaakt door een medewerker van de 12 apostelen die heel hard op ons raam klopte (zowat door de ruit!) en riep dat we 5 minuten hadden voordat de ranger kwam en als we dan niet wegwaren ieder een boete zouden krijgen van 250 dollar!! We zijn toen snel weggereden naar de parkeerplaats van Loch and Arch, daar rondgelopen en daarna naar de Gibson Steps. Vanaf daar kan je op het strand komen van de 12 apostelen. Daarna zijn we teruggereden naar Port Campbell om daar te ontbijten. Toen ging onze rit verder naar Tower Hill, het kleinste national park in Australia waar koala´s, kangeroos, en emoes leven. Het was toch wel even schrikkken toen we tijdens de wandeltocht oog in oog stonden met zo´n emoe. Al helemaal toen die op ons af kwam lopen!! Gelukkig hadden we van te voren op het informatiebord gelezen dat we onze armen in de lucht moesten doen zodat de emoe denkt dat je een grotere emoe bent. We weten niet zeker of dat de reden was dat de emoe uiteindelijk doorliep, maar we waren toch wel een beetje opgelucht. Tijdens de wandeltocht zagen nog meer emoes, maar gelukkig wel van een (grotere) afstand. Toen we terug kwamen bij de picnic area zagen we een koala slapen heel laag in de boom. Zo laag, dat we hem zelf hebben geaaid!! Later zijn we doorgereden naar Port Fairy en hebben we daar gegeten. We hadden een stopcontact nodig om onze camera op te laden, dus zijn we naar het YHA gereden (een hostel) en hebben daar gedaan alsof we gasten waren en onze camera´s opgeladen en tv gekeken zonder dat iemand het doorhad!! Later zijn we naar een parkeerplaats gereden om daar te slapen.

De volgende ochtend zijn we maar vroeg opgestaan aangezien we nogal geschrokken waren gister. We hadden ons bed afgehaald en zijn doorgereden naar een picnic plaats om te ontbijten en ons op te frissen op de openbare toilet. Na het ontbijt gingen we naar een soort eiland (het stond in verbinding met het vaste land dmv een loopbrug) om walibies te spotten. Uiteindelijk hebben er zo´n 5 wallibies gezien, waarvan eentje een kindje in zn buidel had! Daarna zijn we naar het informatiecentrum gereden en gevraagd wat er te beleven is in Port Fairy. Er was niet zo veel te doen dus hebben we een rondje gelopen door de haven en een kijkje genomen op het strand. Daarna trokken we verder naar Portland. Daar hebben we op de pier gereden en een rondje gemaakt in de stad verder was er niet veel te doen. Toen zijn we doorgereden naar weer een andere vuurtoren: Cape Nelson. Daarna zijn we doorgereden naar Cape Bridgewater en hebben na een behoorlijk lange en zware wandeltocht zeehonden en wallibies gezien. Toen we terugkwamen van de wandeltocht hebben we nog een duik genomen in het water en zijn we doorgereden naar de Blow Holes (een stel rotsen) en naar een grot. Voor het avondeten zijn we doorgereden naar Nelson, na Nelson zijn we naar Mt Gambier gereden (ligt in South Australia). Daar hebben we het bekende Blue lake gezien (het water is heel blauw, lijkt net nep) en naar grote kloven midden in de stad. Aangezien we onze campervan de volgende dag moesten inleveren en we nog langs de Grampians moesten doorgereden naar de grampians. We waren wel heel bang om een beest aan te rijden want het was donker en er lagen heel veel dode kangeroos langs de weg! Maar gelukkig was alles goedgegaan!! Eenmaal bij de grampians aangekomen hadden we geslapen op de parkeerplaats van een hotel.

Ook de ochtend daarna hadden we onze wekker vroeg gezet, omdat we niet zaten te wachten op een evt boete. We hebben ons bed afgehaald en zijn naar de dichtsbijzijnde wc gereden zodat we ons even op konden frissen. Na een verfrissende koude douche met kakkerlakken en spinnen zijn we doorgereden naar de Grampians. Onze eerste stop was de Piccaninny berg, wat niet zo heel bijzonder was eigenlijk. Daarna zijn we gestopt op een pickknick plek om te ontbijten. Alleen was onze melk niet meer goed en werden we lastig gevallen door vliegen dus zijn we na het eten maar snel doorgereden naar het visitorscentre om te vragen waar we heen konden gaan. Onze eerste stop was bij de Grand Canyon, daar hebben we nog even doorheen gelopen voordat we naar onze volgende stop gingen. De volgende stop was de Boroka lookout, vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over de Grampians. De stop daarna heette Reid lookout, wat ook een mooi uitzicht gaf over de Grampians, met een wandeltocht naar de balconies (een rotsformatie). Alleen vonden we die een beetje tegenvallen. Onze laatste stop in de Grampians waren de McKenzie watervallen, die waren wel de moeite waard dus een goede afsluiter van de Grampians. Daarna was het alweer tijd om terug te rijden naar Melbourne. Na een rit van 3 uur met tussendoor toch maar even een koffie stop kwamen we weer aan in Melbourne. Toen we aankwamen was de manager alleen niet zo blij met ons omdat we de auto niet hadden schoon gemaakt, maar dat was ons nooit verteld. Normaal zouden we dan 100 dollar meer moeten betalen, maar nu was 10 dollar ook goed omdat het ons niet verteld was. Gelukkig was de manager nog wel zo aardig om met het voorstel te komen om ons af te zetten bij het hostel. Anders hadden we met al onze spullen moeten lopen (wat best een stuk lopen is aangezien het verhuurbedrijf niet in het centrum zit). Daarna hadden we in ons hostel ingechecked en hebben we nog wat op onze kamer gedronken en zijn we met 3 andere meisjes uit ons hostel nog even naar de bar van ons hostel geweest. We waren best moe van de trip dus we hadden het maar niet te laat gemaakt.

De dag daarna moesten we vroeg opstaan voor het gratis ontbijt. Maar dit was wel een feestdag voor de australiers want het was Australia Day. Dus was er in het centrum vanalles te doen. Dus hebben we naar live muziek geluisterd, hebben we het vuurwerk bekeken en rondgelopen in het centrum. Daarna hadden we nog een tijd staan praten met wat andere nederlanders en zijn we op zoek gegaan naar een leuke bar. Uiteindelijk kwamen we uit bij de rooftop bar (alleen konden we niet op het dak) en hadden we nog een late avond uit.

De dag daarna gingen we naar de Australian Open! Omdat het hier een heel groot evenment is, moesten wij ook wel gaan. Dus hadden grondpassen gekocht (tickets voor de finale zelf zijn onbetaalbaar voor ons haha). Dus hadden we in de middag de gratis tram genomen richting het stadion. Met de grondpassen kon je rondlopen op het terrein, waar allemaal promotiestands waren en je dus allemaal dingen kon doen. Dus hadden we de hele middag wel wat te doen, daarna zijn we naar het plein gelopen waar je de tenniswedstrijd op een groot scherm kan volgen. Uiteindelijk zijn we niet de hele wedstrijd blijven zitten omdat we het op een gegeven moment koud kregen en de wedstrijd vonden we op een gegeven moment niet zo heel boeiend meer dus zijn we weer teruggegaan naar ons hostel.

De volgende dag gingen we naar een ander hostel verhuizen in een andere wijk van Melbourne, St Kilda. Dus moesten we om 10u uitchecken en hebben we de 'gratis' tram genomen richting St Kilda omdat we anders haast 2 uur moesten lopen met onze backpack. Toen we aankwamen konden we alleen nog niet inchecken, gelukkig konden we onze tassen we in een opslag leggen maar we moesten dus wachten met inchecken. Dus hebben we maar wat dingen uitgezocht op internet voor de rest van onze trip. Nadat we hadden ingechecked in onze kamer hebben we rond gelopen in St Kilda. Daarna hebben we wat op onze kamer gedronken en zijn we naar een bar geweest.

De volgende dag gingen we naar Port Melbourne om daar nog even rond te lopen. Daarna zijn we weer naar het centrum gegaan van Melbourne omdat we pizza gingen halen bij domino's. Want er is op dinsdag Cheap Tuesday hier in Australië, dus kosten de pizza's maar 5 dollar. Daarna hebben we nog gratis champagne gedronken in de bar van ons oude hostel en zijn we even later weer op de tram gestapt richting ons hostel.

We hadden een gratis pannenkoeken ontbijt van ons hostel! Dus hadden we ipv van cornflakes en vies brood een keer iets anders :). Daarna zijn we weer richting het centrum gegaan om nog een plek te vinden waar we uitzicht kunnen hebben over Melbourne, uiteindelijk zijn we naar een bar geweest en daar had je een mooi uitzicht over Melbourne dus daar hebben we even een drankje gedaan (een vruchtensapje) en daarna zijn we naar nog twee andere wijken van Melbourne geweest. Daarna zijn we in de avond naar de pier gelopen van St Kilda om te kijken naar keine pinguins die uit het water komen om vervolgens tussen de rotsen van de pier te verdwijnen. Dus dat was wel leuk. Daarna zijn we nog uitgeweest in St Kilda.

Dit was weer onze update van de reis!

Liefs Mandy en Stefanie

• 31 Januari 2013 - 09:47

Angelique:

Hee liefies, Jeetje jullie hebben weer heel wat mee gemaakt. Veel beesten gezien, mooie plekken en ook spannende dingen gedaan! Ik zie het helemaal voor me, dat jullie wakker worden gemaakt en misschien wel een boete krijgen, volgens mij zijn jullie nog nooit zo snel geweest hahaha! Leuk dat het surfen nu zo goed gaat. Mandy, heb je nog last van de beet? Het is natuurlijk altijd vervelend, maar helemaal als het op zo'n moment gebeurt, fijn dat je toch weer verder kon. Ben benieuwd wat jullie nu allemaal gaan doen! Ik hoop dat jullie foto's er allemaal nog zijn, dat zou natuurlijk zonde zijn. Maar dat komt vast wel goed! :) Heel veel plezier nog daar, maar dat gaat volgens mij wel lukken!

We houden contact!
    Liefs xxxxxxx
    Angelique

• 31 Januari 2013 - 12:45

Rob En Wil:

Hallo dames,

Leuk om weer een verslag te lezen maar wat gaat het snel ik hoorde dat jullie half Maart al weer thuis komen dus geniet er nog volop van.
    Waar gaan jullie nu nog aan het werk of is dat niet meer aan de orde? Maakt Pa af en toe nog wat over :))
    Heel veel plezier verder en tot het volgende verslag, doe voorzichtig.
    Liefs Rob en Wil xx

• 31 Januari 2013 - 17:16

Martha:

Hello girls:)
    Leuk verslag hebben jullie weer gemaakt. Wat doen en zien jullie veel en wat leren jullie veel mensen kennen!
    De tijd vliegt om hè, geniet lekker van alles!
    Liefs,
    Martha

• 31 Januari 2013 - 21:30

Hans:

he die meiden wat een feest weer wat jullie hebben meegemaakt leuk en spannend maar geniet en leef maar pas op jullie zelf en de dollars maar de kussen van hier en tot later ps indeze dagen zeker even op skype groetjes en kussen van je vader xxxxxxxxxxx loveyou

• 01 Februari 2013 - 16:58

Roos,Alfred En Oma De Wit:

Hallo meiden,

Leuk om weer wat van jullie te horen.
    Zo te lezen hebben jullie weer veel gezien en spannende dingen beleefd.
    Ik heb een foto doorgestuurd gekregen van Erica waar jullie
    Met z'n drieen op staan bij de Australian Open.
    Daar staan jullie heel leuk op.
    Was dat andere meisje jullie chauffeuse?
    Wij wensen jullie nog een hele goede reis en veel plezier.

Groetjes van ons allemaal.